there is no stopping us

hallå där! haft en bra tisdag?!
 
det har jag iallafall, en riktigt bra Tisdag. Inte så märkvärdig kanske, men härlig. Började dagen med att gå upp kl halv 9, jag och vovven haha min medbrottsling hade en mysig och lugn morgon idag med, sådär skönt som man får skämma bort sig med på lov. Drack smoothie, åt apelsin och drack mängder med kaffe till sex and the city. Ungefär när klockan slog 12 gick vi ut på en snabb promenad i kylan i 1 timma. Kom hem lagom till när pappa kommer hem på lunch, han släppte av mig på gymmet på vägen tillbaka till jobbet. Var på gymmet i 2 timmar ungefär. Bästaaa passet! känns som att jag säger i princip så till alla pass men det är inga lies, det går väl bara väldigt bra nu helt enkelt. Flit och framsteg. När jag tränar på gymmet och inte går på något pass eller så utan tränar "själv", brukar jag börja med crosstrainern och där blir det ju då kondition och uppvärmning, sen styrka på det och ibland avslutning på löpandet eller crosstrainern. Men idag var det jag och löpbandet from the beginning. 
 
Har en historia av Benhinneinflammation på båda benen sen snart 2 år tillbaka, mindre kul. Detta har gjort att det inte funkar för mig att springa/löpa. Tänkte då köra powerwalk som är vad jag brukar göra på löpbandet istället. Började med det dom första 10 minutrarna men kände sen att ne, jag testar att springa. Förväntade mig att jag skulle känna av benhinnorna nästan direkt, några minuter in och sedan få ont i halsen, jobbig andning och tycka det är pest efter inte så lång stund alls. Istället, sprang jag i rätt högt tempo i 30 hela minuter, utan svåringheter. Happy discovery?! JA. Kände inte av ett piss i benhinnorna. Och halsen, vilken hals? Dessutom blev jag inte trött, knappt särskilt anfådd, inte trött i kroppen, tunga ben. Jag kände mig bara stark och just då, kändes det som jag skulle kunnat springa 10 mil. Faktiskt märkt stor utveckling i min kondition och ork, detta är nog tack vare all spinning. Så kul att se resultat, känna sig stark och stolt över sig själv. Vilket det faktiskt är okej att va! Jävligt okej. Glöm aldrig det.
 
Detta betyder att jag förhoppningsvis, man vet ju inte, det kanske bara var en bra dag för mig med benhinnorna idag kan börja kombinera spinning och löpning. Vilka båda två, är väldigt bra för både kondition och förbränning. Och som också är bättre om man gör båda delarna än tex bara spinning som jag tagit för givet att, så skulle det bli för mig, utan istället kör spinning en dag, löpning den andra dagen osv. Detta skulle göra mig vääldigt glad, hoppashoppas! hoppas med mig? 
 
Dags för Hanna att sluta babbla nu va, haha ta hand om er och godnatt!
 
 

KOMMENTARER
Postat av: Emelie Svensson

Snygg header med bra text!

Svar: tack så jättemycket!
Hanna

2013-02-13 @ 13:19:21
URL: http://emeliiiesvenssoon.blogg.se

KOMMENTERA HÄR:

VAD HETER DU?:
STALKER?

E-postadress: (bara jag som ser)

HAR DU NÅGON BLOGG?:

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0